Na wypadanie włosów i nie tylko – Biotebal

biotebal wypadanie włosów paznokcie

Biotebal to lek, którego substancją czynną jest biotyna. Ta witamina (inaczej H lub B7) odpowiada za zdrowy wygląd naszej skóry, a także włosów i paznokci. Jest stosowana wspomagająco, np. w leczeniu łupieżu, łojotokowego zapalenia skóry i łysienia. Jej niedobór w organizmie może się pojawić w skutek długiego zażywania niektórych leków, alkoholu i niedożywienia. Istnieje też dziedziczna choroba prowadząca do jej niedoboru. Biotyna jest ważna nie tylko dla włosów, cery i paznokci. Odpowiada też za właściwe funkcjonowanie układu nerwowego.  Jej braki prowadzą, np. do depresji, senności i stanów lękowych. Jest produkowana we florze bakteryjnej jelit oraz przyswajana z pokarmem. Cennym źródłem biotyny są ,m.in. wątróbka (bleeeh 🙀) i orzechy włoskie.


Tabletki Biotebal są dostępne w aptekach. Ich cena jest zależna od miejsca, ale raczej nie przekracza 30 zł. Do tej pory kupowałam opakowania po 30 sztuk, chociaż wedle ulotki są też takie zawierające 60 i 90. Z tej serii można kupić także szampon oraz odżywkę zapobiegającą wypadaniu włosów. Nie używałam ich i nie wiem czy są skuteczne. Mam jednak spore wątpliwości, w końcu biotyna nie wchłania się przez skórę. Możliwe, że kiedyś te produkty wypróbuję, na razie zaplanowałam co innego. Biotebal ma też serum do rzęs.

biotebal tabletki wypadanie włosów paznokcie

Wracając do leku-ogólnie nie lubię niczego w tabletkach, zwłaszcza tych wielkich i tu plus, bo Biotebal jest malutki. Stosowany regularnie przez dłuższy czas daje zadowalające efekty, po prostu działa. Trzeba tylko o nim pamiętać. Jako spory alergik biorę leki przez dużą część roku, więc z zapominaniem nie mam problemów. Najdłużej używałam go przez 3 miesiące-jedną tabletkę dziennie. Miałam wtedy jak i teraz problem z nasilonym wypadaniem włosów. Biotebal to wypadanie zahamował, już po miesiącu widziałam dużą różnicę. Odżywienia włosów  nie zauważyłam (są grube, delikatnie kręcone z tendencję do przesuszania się), ale leciały zdecydowanie mniej. To było dla mnie najważniejsze.  Nie zauważyłam też ich wzmożonego wzrostu i nigdy po Biotebalu nie miałam wysypu baby hair (może teraz mam taką nadzieję 😺)

Za to niesamowicie szybko rosły mi paznokcie. Normalnie też rosną bardzo dobrze, co trochę mnie denerwuję, ale nie aż tak. To się przydało kiedy ściągałam żele. Paznokcie obcięłam najkrócej jak mogłam i kupiłam Biotebal. Pomógł mi też kiedy przez długi czas moje usta były bardzo spierzchnięte i po prostu pokryte strupami (wtedy znalazłam świetny krem, który na pewno opiszę przy jakiejś okazji).

Jeśli macie problemy z włosami, paznokciami czy skórą to Biotebal po prostu warto wypróbować 😊 Oczywiście nie opisałam wszystkiego. Ulotka jest dostępna na stronach aptek internetowych.

6 komentarzy:

  1. To był mój pierwszy suplement na wypadanie włosów i powiem Ci,że nie zminimalizował tego problemu ale paznokcie były mocne i zdrowe. Dziękuje za obserwacje mojego bloga. Bardzo mi miło. Ja również obserwuje ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma już swoje lata ;) Dzięki :*

      Usuń
  2. U mnnie w przypadku takich suplementów diety najbardziej zyskują paznokcie, na którę nie mogę narzekać. Po tabletkach drożdżowych postanowiłam jednak uwierzyć w dobre kremy przeciwtrądzikowe i dobre odżywianie, ponieważ mam problemy jedynie z cerą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta to podstawa przy problematycznej cerze :) Dobrze znalazłaś swoją pielęgnację. Po suplementach raczej nie widzę nic, te tabletki to mały wyjątek, chociaż to nie suplement.

      Usuń
  3. Biorę właśnie teraz Biotebal, mam ciągle problem z pamiętaniem o nim :) Wyciągnęłam pudełko na szafkę tak żeby było w zasięgu wzroku, może teraz zauważę różnicę, bo do tej pory nie widziałam pozytywnych skutków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalendarz albo alarm też dobre sposoby na pamiętanie ;)

      Usuń

Dzięki za każdy komentarz :) Chętnie zajrzę też do ciebie, nie zostawiaj linka i tak cię znajdę. Jeśli chcesz mnie obserwować na pewno się odwdzięczę.

Copyright © 2014 Nelaviel , Blogger